Tapahtumat

K-S Lottaperinneyhdistyksen vuoden 2020 ensimmäinen jäsentilaisuus oli ma 27. tammikuuta tuttuun tapaan klo 14:00-16:00 Vanhassa Pappilassa, Vapaudenk. 26, Jyväskylä.

Vuosikokouksessa 24.2.2020 valittiin yhdistyksen hallituksen erovuoroiset jäsenet uudelleen, ja puheenjohtajaksi seuraavalle kaksivuotiskaudelle edelleen Maija Fredrikson. Tilaisuudessa kukitettiin paikalla olevat tämän vuoden yhdeksänkymppiset jäsenemme ja kutsuttiin pikkulotta Pirkko Koponen uudeksi kunniajäseneksi.(Ks. kuva galleriasta!)

HUOM! Arjen turvallisuuskurssi 23.3.2020 ON PERUUTETTU! Jäsenille, jotka ovat ilmoittautuneet kurssille, ON ILMOITETTU asiasta puhelimitse.

HUOM! PETÄJÄVEDEN RETKI  16.4.2020 ON PERUUTETTU! Jäsenille, jotka ovat ilmoittautuneet retkelle, ON ILMOITETTU asiasta puhelimitse. LISÄKSI ASIASTA ON ILMOITETTU KAIKILLE JÄSENILLE KIRJEITSE.

HUOM! MYÖS TOUKOKUUN OHJELMA ON PERUUTETTU. ASIASTA ON ILMOITETTU KIRJEITSE KAIKILLE JÄSENILLE.

Voimia ja jaksamista kaikille! Huolehditaan toinen toisistamme!

Perinteinen tapaamispaikkamme on Wanha Pappila Jyväskylän keskustassa.
7.10. jäsentilaisuutemme aiheena oli YH ja talvisodan alku jyväskyläläisten näkökulmasta. Kertojana pääkonsuli Timo Fredrikson. Tupa oli täynnä.
Talvisotaesitelmän 7.10. innokkaat kuulijat Lea ja Varma.
jäsentilaisuudessa 11.11.2019 kunniajäsenemme Lea Santala alusti keskustelua talvisodasta ja pikkulotista kertomalla oman tarinansa. Alustuksen jälkeen virisi vilkas keskustelu myös muiden paikalla olleiden pikkulottien joukossa. Lopuksi pidettiin yllätysmyyjäiset.
Pikkulotta Lea Santalalle luovutettiin Sinisen Ristin muistoristi miekan kera Tammisunnuntain kansalaisjuhlassa 26.1.2020. Ohessa lehtileike.
Lottaperinnejuhlassa 6.10.2019 kuultu Jääkärin marssi ja Ilmavoimien Big Band TAMPERE-talon pienessä salissa sai raikuvat aplodit!
Liiton väistyvä puheenjohtaja Kaija Vesala (2014-2019) vuoden 2019 viimeisen liittohallituksen kokouksen 22.11.2019 jälkeen hyvässä seurassa.
Liiton järjestämässä talvisotaseminaarissa 23.11.2019 esiintyi mm. Kouvolan Lottaperinneyhdistyksen lausuntakuoro, mukana lausuntaa harrastava liittomme puheenjohtaja.
Ei ihan vielä...

Runnin vuolas, lähdeperäinen virta Kylpylän kupeessa.
HFV2017
Lähikartanossa ei tällä kerralla asustanut kukaan meistä.
HFV2017
Voimanlähde, jonka vettä joimme joka päivä monesti.
HFV2017
Ystävykset, pikkulotat Lea ja Marjatta yhteistoiminnallisessa tuokiossa. HFV2017

HFV-KURSSIT RUNNIN KYLPYLÄSSÄ

Joukko yhdistyksemme pikkulottia ja perinnelottia vietti Lotta Svärd Säätiön tuella 17.-19.9.2019 Runnin kylpylässä kolme työn- ja ilon täyteistä päivää. Ohessa kuvia vuoden 2017 kurssilta.

Henkisen ja fyysisen vireyden kurssi pyritään järjestämään taas syksyllä 2020.