Tapahtumat

Lottapukujen keskisuomalaisia tarinoita näyttely on avattu Käsityön museossa, Suomen Kansallispukukeskuksessa Kauppakatu 25, Jyväskylä.

Lottakanttiini avautuu ke 12.5., pe 11.6., pe 13.8., pe 17.9. ja la 9.10. klo 14-17. Kahvin ja pullan lisäksi esillä lotta-aiheista luettavaa ja myytävää, myös mainioita Lottamuseon tuotteita!
Muonituspäällikkö Elsa Laurénin käyttämä juhla-asu odottaa näyttelyn vitriiniin laittoa. Mallinuken viimeistelyn hoitivat perinnelotat rutiinilla.
Anopin talvi- ja jatkosodassa käyttämä lottapuku, joka joutui varkaiden käsiin maaliskuussa 2021...
Perinteinen tapaamispaikkamme on Wanha Pappila Jyväskylän keskustassa.
Arjen turvallisuus-kurssilaisia 12.10.2020 Vanhassa Pappilassa.

Kevään 2021 vuosikokous on siirtynyt kesäkuuhun 14.6.2021. Toivottavasti tuossa vaiheessa mahdollisimman moni meistä on jo rokotettu !

TÄNÄ VUONNA 2021 tulee kuluneeksi 100 vuotta Lotta Svärd järjestön perustamisesta. Suomen Lottaperinneliitto ry panostaa vuonna 2021 vahvasti näihin 100-vuotisjuhliin. Kaksikymmentäyhdeksän jäsenyhdistystä ympäri Suomen järjestää juhlavuoteen liittyviä tilaisuuksia kuten lottakanttiinin toimintaa ja juhlajumalanpalveluksen paikkakunnillaan. Lottaperinneliiton ja Lotta Svärd säätiön verkkosivuilla kerrotaan näistä lukuisista tapahtumista. Edessä on siis mielenkiintoinen vuosi 2021 yhteistyössä Lotta Svärd Säätiön ja Tuusulan Lottamuseon kanssa!

Tarkkaan säädelty, yhtenäinen asu muodosti kurinalaisen Lotta Svärd järjestön ulkoisen tunnuksen. Asuun liittyy myös yhdistyksemme kevään 2021 tärkein tapahtuma "Lottapukujen keskisuomalaisia tarinoita" pienoisnäyttely Jyväskylässä. Se järjestetään yhteistyössä Suomen Käsityön Museon kanssa 16.4.-17.10.2021. Näyttelyn yhteydessä toimii kuukausittain myös lottakanttiini. Vuoden 2021 Lotanpäivän 12.5. tapahtuma liittyy oleellisesti näyttelyyn.

Lottakanttiinit aukeavat ke 12.5. Lotanpäivänä, pe 11.6., pe15.8., pe 17.9. ja la 9.10. Klo 14-17.

Näyttely on avoinna museon aukioloaikoina (ti-su 11-18), mahdollisesti myös heinäkuussa.

Noudatetaan turvaohjeita ja pysytään terveinä! Kyllä tästä selvitään!

päivitetty 3.5.2021mf

2020 huhtikuun sinivuokkoja
Rakkaita vieraita toukokuun koronakaranteeniin.
Kurjenkellot kukassa.
Näinkin voi luonnosta nauttia. Kuva LW.
Koronakesän maisemaa...
Elokuun herkkuja...
Syksyn värejä ikkunasta...
Uimaranta jäi talviunille...
Halpa mattopesula!
Uutta hiihtäjäpolvea: kivaa on!
Talvimaisemaa...2/21
Kevään 2021 ensimmäistä kukkaloistoa tiedossa!
Illan rauha kun maan syliin sulkee...

Luontokuvia 2020-2021
puheenjohtajan kotialbumista

Runnin vuolas, lähdeperäinen virta Kylpylän kupeessa.
HFV2017
Lähikartanossa ei tällä kerralla asustanut kukaan meistä.
HFV2017
Voimanlähde, jonka vettä joimme joka päivä monesti.
HFV2017
Ystävykset, pikkulotat Lea ja Marjatta yhteistoiminnallisessa tuokiossa. HFV2017

RUNNIN KUVIA VUODEN 2017 HFV-KURSSILTA

Vuoden 2020 kurssi peruutettiin koronatilanteen vuoksi.

Vuonna 2021 toivomme tilanteen jo helpottaneen. Niin ollen tutkimme mahdollisuuksia järjestää lotta- ja pikkulottajäsenillemme henkisen ja fyysisen vireyden kurssin taas ensi syksynä 2021.